ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κοινή γλώσσα για τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην Παιδεία από ΟΟΣΑ – ΣΕΒ – ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ – ΝΔ

Η κοινή στρατηγική γραμμή ανάμεσα σε αυτά
που προτείνει ο ΟΟΣΑ και στις προτάσεις που
αποτυπώνει ο ΣΕΒ, δεν ξαφνιάζει κανέναν.

Πρόκειται για αποτύπωση των κυρίαρχων
επιλογών του κεφαλαίου για την Εκπαίδευση.

Αυτή είναι και η βάση για την περιβόητη συναίνεση, που η κυβέρνηση
ομολογεί ότι επιδιώκει, μαζί με τη ΝΔ στα ζητήματα της εκπαίδευσης, όπως φαίνεται και
στον παρακάτω πίνακα. Αποκέντρωση της εκπαίδευσης, μεγαλύτερη αυτονομία
των σχολικών μονάδων, αξιολόγησή τους, είναι τα κεντρικά ζητήματα τις τελευταίες
δεκαετίες στην ατζέντα του κεφαλαίου για την Παιδεία.

Ομως η αποκέντρωση και η
αυτονομία οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια – όπως έχει φανεί και από την
εμπειρία χωρών όπου έχουν προχωρήσει νωρίτερα – σε μεγαλύτερη ταξική
διαφοροποίηση των σχολείων και των μαθητών.

Ενώ η αξιολόγηση είναι το
βασικό εργαλείο για την προώθηση της παραπάνω κατεύθυνσης.

Η ενίσχυση της πρόωρης επαγγελματικής εκπαίδευσης σε βάρος της
απρόσκοπτης ολοκλήρωσης ενός βασικού επιπέδου γενικής μόρφωσης, τίθεται
ως στόχος απ’ όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας. Συνοδεύεται,
μάλιστα, την τελευταία δεκαετία από το στόχο επέκτασης της μαθητείας, ο οποία από
τη μια εξασφαλίζει πάμφθηνο εργατικό δυναμικό για το κεφάλαιο, ενώ από την
άλλη συμβάλλει στις μικρότερες ηλικίες (μαζί με τα «απαραίτητα» μαθήματα
επιχειρηματικότητας που σχεδιάζουν να τα ενισχύσουν ακόμη και από το Δημοτικό) στην
εκπαίδευση των νέων να σκέφτονται σύμφωνα με τα συμφέροντα του εκάστοτε
εργοδότη.

Αποδεικνύεται ότι η όποια αντιπαράθεση βλέπουμε τα τελευταία δυο χρόνια
ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στον τομέα της Παιδείας, ακόμα κι αν γίνεται σε υψηλούς
τόνους, είναι είτε πάνω σε δευτερεύοντα ζητήματα, είτε εκπορεύεται από την αγωνία
τους για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των αναδιαρθρώσεων σε όφελος του
κεφαλαίου (βλέπε περιπτώσεις κριτικής της ΝΔ περί αποσπασματικών μέτρων κ.ο.κ).

Το θέμα του εκπαιδευτικού προσωπικού και της διαχείρισής του, που
εντάσσεται έντονα στις «ανησυχίες» του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ υπηρέτησε και η ΝΔ, όταν
ήταν στην κυβέρνηση, (αποπειρες κατάργησης ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ με διαθεσιμότητα
στους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς) ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ που υποσχέθηκε να επαναφέρει αυτές
τις ειδικότητες και τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, με τη σειρά του, βρήκε φέτος τη
φόρμουλα της λεγόμενης «ελάφρυνσης των μαθητών» από ώρες μαθημάτων στα
Δημοτικά και τα Γυμνάσια, κάτι που οδήγησε και πάλι σε απολύσεις χιλιάδων
εκπαιδευτικών (μη επαναπροσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που για χρόνια
εργάζονταν στην εκπαίδευση).

Ομως και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό. Γι’ αυτό και
επεξεργάζονται νέες συνταγές για μειώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
Ολα τα παραπάνω είναι εντελώς ξένα με τα συμφέροντα των εργατών, των
εκπαιδευτικών και των ανθρώπων του λαού και του μόχθου, που πασχίζουν για τη
μόρφωση των παιδιών τους.

Η κοινή γλώσσα των εκπροσώπων του κεφαλαίου για την
αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του, είναι «ξένη γλώσσα» για να
περιγράψει την ολόπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση όλων των παιδιών του λαού.

Από την εφημερίδα Ριζοσπάστης (19/2/2017)

Διαβάστε επίσης:

Η Ληστεία Του Αιώνα !!!

Economist Intelligence Unit: Η Ελλάδα Θα Βγει Από Το Ευρώ, Αργά Ή Γρήγορα